معرفي معرفي .

معرفي

فروش هارد استوك در فروشگاه نور استوك

هارد استوك و خريد لوازم جانبي كامپيوتر در فروشگاه نور استوك بدون مشكل امكان پذير است. ابتدا با كلمه Hdd آشنا شويد. معرفي اين كلمه در آگاهي مردم از استفاده از هارد تاثير زيادي دارد.

اين كلمه به معناي هارد ديسك است. يكي از حساس ترين قسمت هاي كامپيوتر هارد ديسك است. اطلاعات سيستم عامل، فايل هاي شخصي، برنامه ها و ساير اطلاعات روي هارد ديسك قرار مي گيرد.

وظيفه اين نوع هارد ديسك ذخيره سازي دائمي اطلاعات است. تمام اطلاعاتي كه مي خواهيد ذخيره كنيد ابتدا در هارد ديسك ذخيره مي شود. اين اطلاعات تا زماني كه بخواهيد آن را حذف كنيد در بخش ها باقي مي ماند.
البته ممكن است شرايط مكاني نيز بر تخريب اين داده ها تأثير بگذارد.

اين نوع هارد داراي قطعات و اجزاي مختلف مي باشد. هنگامي كه آنها در كنار يكديگر قرار مي گيرند، مي توانند داده ها را ذخيره يا انتقال دهند.
يك كنترلر مركزي در هارد ديسك وجود دارد. اين قسمت مي تواند بازوي مكانيكي را كنترل كند.

اين قسمت به عنوان مغز هارد ديسك در نظر گرفته مي شود كه مي تواند قسمت هاي مختلف هارد ديسك را كه وظيفه هارد ديسك را بر عهده دارند كنترل كند. اين قسمت از دقت و توجه بالايي برخوردار است.

اين قسمت بايد به عنوان رابط با ساير قسمت هاي كامپيوتر عمل كند و با آنها ارتباط برقرار كند و دستورات ارسالي از قطعات را به هارد ديسك هماهنگ كند تا اطلاعات به خوبي منتقل شود.

 

هارد استوك و بخش هاي توان مكانيكي 

كار اصلي اين بخش بر روي برخي از نكات مورد نظر است. قسمت مكانيكي  مي تواند از مركزي ترين نقاط ديسك به جانبي ترين قسمت ها برود. براي هر ديسك دو بازوي مكانيكي با سر هد وجود دارد.

اين قطعه با استفاده از بازوي مكانيكي حركت داده مي شود. وظيفه اين بخش نوشتن و خواندن داده ها است. به عنوان كدهاي باينري صفر و يك در بخش هاي بسيار كوچك موجود روي ديسك. زماني كه كنترلر وظيفه ذخيره سازي داده ها را دارد.

وقتي مي خواهد داده ها را بخواند يا اگر مي خواهد داده ها را بنويسد. مقداري را در بخش هاي ايجاد شده توسط كنترل كننده مركزي و با دنباله كد باينري منطقي معادل 0 و 1 ارائه مي دهد.

 

هارد استوك و بخش ديسك را بشناسيد


اين صفحه داده ها را به صورت صفر و يك در تكه هاي بسيار كوچك ذخيره مي كند. آنها قطعات بسيار كوچكي به نام سكتور هستند و مي توانند يك بيت را ذخيره كنند.

اندازه هر يك از اين قسمت ها حدود 846 نانومتر است. معمولا در هر هارد ديسك هاي بي شماري در صفحه ديسك وجود دارد.
اين صفحه نمايش ها از شيشه يا سراميك ساخته شده اند و به صورت مغناطيسي عمل نمي كنند.

 

موتور چرخاننده هارد ديسك


اين بخش فقط وظيفه چرخاندن ديسك ها را بر عهده دارد. با اين حال، بخش head مي تواند داده ها را در نقاط مختلف صفحات مغناطيسي بخواند و بنويسد.

 

هارد ديسك ها چگونه كار مي كنند؟

دستورات با داده هايي كه ارسال شده يا داده هايي كه در رابطه با كنترل كننده ديسك دريافت شده اند بيان مي شوند. به اين معنا كه هارد ديسك را مي فهميم كه در آن دستور داده شده و داده ها كجا هستند.

اين عمليات خواندن و نوشتن زماني انجام مي شود كه سيستم عامل نياز به ذخيره داده يا دريافت داده با هر يك از سخت افزارها داشته باشد. ديسك كنترل فعال شده و فرمان مورد نظر را به كنترلر مركزي ارسال مي كند.

حال اين قسمت يعني قسمت كنترل كننده مركزي وظيفه ارسال بازوي مكانيكي هد را به قسمت هاي مختلف ديسك بر عهده دارد. زيرا داده هاي فايل را مي توان در قسمت هاي مختلف ديسك ها ذخيره كرد. بنابراين بازوي مكانيكي قادر است بين قسمت هاي مختلف پلاتر حركت كند.

اكنون بخش head اين وظيفه را بر عهده دارد كه با پرداختن به كارهايي كه به اين دستگاه سپرده شده است، يعني عمليات خواندن و نوشتن داده ها، كار خود را در بخش فيزيكي آغاز مي كند.

در مواردي كه ديسك كنترل فرمان خواندن نوشتن را دارد. در اين حالت هد وظيفه دارد داده هاي مغناطيسي صفر و يك را در قسمت هاي مختلف ديسك قابل خواندن كند.

به اين ترتيب قدرت كنترل كننده مركزي براي ارسال خوانش هاي آهسته داده ها به گونه اي انجام مي شود كه مكان هاي موجود در داده ها را به صورت سنسور تشخيص مي دهد.

پس از آن كدهاي معادل صفر و يك را برمي گرداند. پس از آن، كنترل كننده مركزي داده هاي خوانده شده را به ديسك كنترل برمي گرداند تا بتوان آنها را پردازش كرد.

قيمت اين محصول پايين بوده و سرعت بالايي نسبت به قيمت دارد. يكي از ويژگي هاي هاردهاي داخلي اصلي مقاومت ضعيف آنها در برابر شرايط محيطي مانند ضربه و احتمال از بين رفتن اطلاعات نوشته شده از جمله ديگر ايرادات هارد اينترنال است.

با اين اوصاف، اين هارد ديسك ها پركاربردترين حافظه هاي جانبي هستند و مناسب ترين حافظه براي ذخيره سازي داده ها به صورت معمولي و ارزان هستند.

شما مي توانيد با خريد محصول موجود در انبار، قيمت را به پايين ترين سطح برسانيد و بقيه پول خود را صرف خريد لوازم جانبي ديگر كنيد.

ما مشخصاتي را كه بايد در هنگام خريد هارد ديسك در نظر بگيريد را براي شما آورده ايم. ممكن است خريد هارد اينترنال براي برخي افراد سخت باشد و دليل آن اين است كه معيارهاي مهمي را كه هنگام خريد اين دستگاه با آن مواجه مي شوند، نمي دانند. يكي از اين ويژگي ها اندازه و نوع هارد ديسك است.

هارد ديسك ها با اندازه ها و انواع مختلفي در بازار عرضه خواهند شد كه ممكن است مصرف انرژي حافظه كش متفاوت و ساير مشخصات داشته باشند. يكي از گزينه هايي كه هنگام خريد هارد بايد در نظر بگيريد نوع و اندازه آن است.

ظرفيت هارد ديسك نيز مهم است. ظرفيت هارد ديسك بسته به نياز شما متفاوت است. اگر كار شما سبك است، نيازي به استفاده از هارد ديسك هاي حجيم نداريد.

همين هارد ديسك ها با حجم كم هم مي توانند به شما كمك كنند و به جاي هارد ديسك با حجم بالا مي توانيد روي معيارهاي ديگر تمركز كنيد. در صورت نياز به سرعت بيشتر، سرعت چرخش هارد ديسك براي افراد عادي با سرعت 7200 دور در دقيقه مناسب است. شما بايد هزينه بيشتري بپردازيد، اما براي كاهش هزينه خريد اين دستگاه مي توانيد موجودي اين دستگاه را تهيه كنيد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد محصولات استوك در زمينه قطعات و لوازم جانبي كامپيوتر در فروشگاه نور استوك اينجا را كليك كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۳:۳۰ توسط:رز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :