معرفي معرفي .

معرفي

معرفي رم 8 گيگ ddr3 استوك

رم نوعي حافظه موقت است كه اطلاعات قبل از پردازش در آن ذخيره ميشود كه با هر بار خاموش شدن دستگاه به طور كامل پاك شده و با روشن كردن مجدد دستگاه دوباره بارگزاري مي شود . در واقع فايل هايي كه با آن كارداريد همواره از رم خوانده مي شوند . حتي سيستم عامل (ويندوز و...) هم براي اجرا از رم استفاده مي كند. برنامه هايي كه در هارد يا حافظه بلند مدت ذخيره كرده ايد براي اجرا بر روي رم نوشته مي شوند تا براي استفاده در سي پي يو آماده باشند. شايد اين سوال براي شما پيش بيايد كه چه مقدار رم برايتان كافي است؟ 

رم‌هاي مدرن DDR SDRAM ناميده مي‌شوند و در دو دهه گذشته از چهار نسل اين رم‌ها در كامپيوتر‌ها استفاده شده است. DDR ،DDR2 ،DDR3 و DDR4 از نسل‌هاي DDR SDRAM هستند. كامپيوتر‌هاي امروزي از نسل چهارم حافظه رم (DDR4) استفاده مي‌كنند، DDR4  از نسل‌هاي قبل از خود سريع‌تر است و كيفيت بيشتري دارد و استفاده از اين حافظه رم براي سيستم هاي گيمينگ، بسيار كاربردي است. لازم به ذكر است كه رم هاي DDR4 با مادربرد‌هاي قديمي سازگاري ندارند، همچنين رم‌هاي قديمي با مادر برد‌هاي جديد، هم خواني ندارند.

در اين مقاله قصد داريم رم ddr3  را معرفي كنيم. رم كامپيوتر Ram DDR3 (استوك) يك حافظه (حافظه ديتاي دو برابر نوع سه حافظه) دستيابي تصادفي پويا همزمان است كه از سال 2007 مورد استفاده قرار گرفته است.

اين تكرار به روزرساني شده و يك جانشين سرعت بالاتر در حافظه هاي DDR و DDR2 است. حافظه DDR پاسخي به محدوديتهاي فناوريهاي حافظه قبلي ( عمدتاً SDRAM يا حافظه دسترسي تصادفي پويا همزمان ) بود و به اطلاعات اجازه مي داد تا تقريباً دو برابر SDRAM حركت كنند.

با توسعه فناوري ، DDR خيلي زود منسوخ شد و DDR2 پديدار شد. اين به دنبال حافظه DDR3 و اكنون رم DDR4 بود. تفاوت بين حافظه DDR3 و پيشينيان آن در ولتاژهاي سيگنالينگ آن ، زمان بندي و همچنين ميزان انتقال داده مشاهده مي شود.

اين كار باعث افزايش سرعت پهناي باند و با فركانس ساعت حافظه 100 مگا هرتز ، حداكثر سرعت انتقال 6400 مگابايت در ثانيه مي شود.

 رم 8 گيگ ddr3 معمولا براي امور دفتري و مهندسي در سطوح مختلف پر حجم و كم حجم از جمله اتوكد و... ، باز كردن بيش از 30 صفحه وب بروزر ، ويرايش بيش از 10 عكس با حجم متوسط ، بازيهاي با گرافيك متوسط در صورتي كه كارت گرافيك توانايي آن را داشته باشد ، و طبيعتا كليه كارهايي كه رم 4 گيگ توانايي آنرا دارد ، مناسب است. در فروشگاه نور استوك رم 8 گيگ ddr3 استوك با اعتبار ضمانت و تميزي كالا به فروش مي رسد.

مادربرد و پشتيباني از تعداد اسلات رم

 هر مادربرد از تعداد مشخصي اسلات RAM پشتيباني مي كند، به عنوان مثال: 

مادربرد Mini-IT: از دو اسلات رم پشتيباني مي كند. 

مادربردهاي ATX و Micro-ATX: از چهار اسلات RAM پشتيباني مي كنند. 

مادربرد EATX: از هشت اسلات رم پشتيباني مي كند كه حتي براي سيستم هاي بازي نيز بسيار زياد است. با دانستن همه اينها، بايد مشخصات مادربرد خود را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه مادربرد شما چه مقدار RAM را پشتيباني مي كند.

تفاوت رم دسكتاپ و رم لپ تاپ

در لپ تاپ‌ها و كامپيوتر‌هاي شخصي از انواع مختلفي حافظه رم، استفاده مي‌شود. تفاوت آن‌ها در شكل، اندازه و مشخصات كانكتور‌ها است كه از طريق آن با مادر برد ارتباط برقرار مي‌كنند. لپ تاپ‌ها از ماژول حافظه داخلي دو خطي كوچك(SO-DIMM) استفاده مي‌كنند و كامپيوتر‌هاي شخصي از ماژول حافظه دو خطيDIMM كه بهUDIMM هم معروف است، استفاده مي‌كنند.

مزيت اصلي DDR3 SDRAM نسبت به سلف فوري آن ، DDR2 SDRAM ، توانايي آن در انتقال داده ها با دو برابر سرعت (هشت برابر سرعت آرايه هاي حافظه داخلي آن) است و باعث مي شود پهناي باند بالاتر يا نرخ اوج داده ها بالاتر باشد.

با دو انتقال در هر چرخه سيگنال ساعت چهار برابر ، يك ماژول DDR3 64 بيتي عرض ممكن است به يك سرعت انتقال تا 64 برابر سرعت ساعت حافظه دست يابد.

در فروشگاه نور استوك علاوه بر رم محصولات ديگري از جمله مانيتور با پورت hdmi موجود است كه براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد مانيتور با پورت hdmi اينجا را كليك نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۶:۱۳ توسط:رز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :